باورهای غلط در مورد شیردهی

مبحث 20 – شیردهی یک روش طبیعی برای تغذیه و پیوند با کودک شما است. با این حال، مانند بسیاری از جنبه های مادر شدن و سفر اسرارآمیز آن، افسانه ها و باورهای غلط با آن همراه است. برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد شیردهی، بهتر است از این باورهای غلط آگاه باشید تا بتوانید واقعیت را از افسانه های بی اساس تشخیص دهید و راه درست را در پیش بگیرید. در این مقاله به برخی از باورهای غلط رایج در مورد شیردهی می پردازیم و اشتباه بودن آنها را به شما اطلاع می دهیم.

اولین تصور غلط: شیردهی به هیچ وجه نباید با درد همراه باشد

واقعیت: درست است که روند شیردهی نباید خیلی دردناک یا دردناک باشد، اما این طبیعی است که در چند روز اول شیردهی احساس ناراحتی کنید. زیرا شما هنوز تجربه کافی برای شیر دادن ندارید و از طرفی کودک شما تازه شروع به کار کرده و ممکن است در روزهای اول نوک پستان شما را گاز بگیرد یا شاید مکیدن طبیعی از سینه مادر را یاد نگرفته است. . اگر علاوه بر این ناراحتی های طبیعی، درد شدید یا مداومی را تجربه می کنید، بهتر است وضعیت خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

افسانه شماره 2: شیر خشک به اندازه شیر مادر خوب است

واقعیت: یکی از رایج ترین باورهای غلط در مورد شیردهی این است که شیر خشک به اندازه شیر مادر خوب است. شیر مادر به طور منحصر به فردی برای نیازهای تغذیه ای کودک تنظیم می شود و آنتی بادی ها و مواد مغذی ضروری را که شیر خشک فاقد آن هستند، فراهم می کند. شیر مادر فواید زیادی برای سلامت نوزاد و مادر دارد. اگر می توانید به کودک خود شیر بدهید و شیر شما برای نیازهای تغذیه ای او کافی است، سعی کنید کودک خود را از این روند رشد طبیعی محروم نکنید.

افسانه شماره 3: تغذیه با شیر مادر شکل سینه های شما را مخدوش می کند

واقعیت: تغذیه با شیر مادر شکل سینه را تغییر نمی دهد. تغییرات در اندازه و شکل سینه در درجه اول به دلیل هورمون های بارداری، تغییرات کلی در دوران بارداری و در نهایت ژنتیک است. پوشیدن سوتین های حمایتی در دوران شیردهی می تواند به جلوگیری از مشکلات سینه کمک کند و انتقال آنها را آسان تر کند. به محض پایان دوره شیردهی، سینه ها به شکل قبلی خود باز می گردند.

افسانه شماره 4: در دوران شیردهی نمی توانید باردار شوید

واقعیت: در حالی که شیردهی می تواند تخمک گذاری را به تاخیر بیاندازد، روش قابل اعتمادی برای کنترل بارداری نیست. بسیاری از زنان از استفاده از روش های ضد بارداری در دوران شیردهی خودداری می کنند زیرا فکر می کنند در این دوره بارداری اتفاق نخواهد افتاد. اگر نمی خواهید در دوران شیردهی باردار شوید، مهم است که از کنترل بارداری استفاده کنید.

افسانه شماره 5: تولید شیر مادر به اندازه سینه بستگی دارد

واقعیت: یکی دیگر از تصورات غلط در مورد شیردهی این است که تولید شیر مادر به اندازه سینه بستگی دارد. در حالی که اندازه سینه بر توانایی زنان در تولید شیر مادر تأثیری ندارد. تولید شیر در درجه اول توسط عوامل هورمونی و غده ای تعیین می شود. همه زنان، صرف نظر از اندازه سینه، غدد و بافت سینه یکسانی دارند و می توانند شیر مورد نیاز کودک خود را در دوران شیردهی به همان روش تامین کنند.

افسانه شماره 6: شما باید به یک برنامه سخت شیردهی پایبند باشید

واقعیت: نوزادان باید بر اساس تقاضا و گرسنگی تغذیه شوند. نوزادان به وضوح گرسنگی خود را نشان می دهند و شما با رعایت این علائم متوجه خواهید شد که زمان تغذیه فرا رسیده است. . پیروی از یک برنامه از پیش تعیین شده دقیق که نیازهای طبیعی نوزاد را در نظر نمی گیرد، می تواند در شیردهی موفق و تولید شیر اختلال ایجاد کند.

افسانه شماره 7: اگر سینه های کوچکی دارید، نمی توانید شیر بدهید

واقعیت: اندازه سینه تعیین کننده موفقیت شیردهی نیست. زنان با هر اندازه سینه می توانند به نوزادان خود شیر دهند و هیچ مشکلی در روند شیردهی ندارند. اندازه سینه کمکی به تغذیه نوزاد نمی کند، اما میزان شیر تولید شده توسط غدد پستانی سینه مادر می تواند او را تغذیه کند.

تصور غلط 8: کودک ممکن است به شیر مادر حساسیت داشته باشد

واقعیت: یکی دیگر از تصورات غلط در مورد شیر مادر این است که کودک ممکن است به شیر مادر حساسیت داشته باشد. در واقع نوزاد به مواد اصلی شیر مادر حساسیت ندارد، اما ممکن است به غذاهایی که مادر در دوران شیردهی می خورد حساسیت داشته باشد. بسیاری از مادران به دلیل این تصور غلط از شیر دادن به نوزاد خودداری می کنند. در حالی که رژیم غذایی متناسب با نیاز کودک می تواند مشکل حساسیت نوزاد به شیر مادر را حل کند.

افسانه شماره 9: اگر نوک سینه هایتان باقی مانده باشد، نمی توانید شیر بدهید

واقعیت: نوک سینه های معکوس می تواند شیردهی را دشوار کند، اما غیرممکن نیست. برای بهبود روند شیردهی برای افرادی که نوک سینه های معکوس دارند، دریافت راهنمایی از یک مشاور شیردهی می تواند بسیار مفید باشد. این جلسات مشاوره می تواند راهنمایی و تکنیک هایی برای بهبود شیردهی در این افراد ارائه دهد.

افسانه 10: شما باید کودک خود را در سن خاصی از شیر بگیرید

واقعیت: سازمان بهداشت جهانی شیردهی همراه با غذاهای کمکی را برای حداقل دو سال یا بیشتر توصیه می کند. زمان از شیر گرفتن باید بر اساس نیاز و راحتی مادر و نوزاد باشد. به طور کلی زمان مشخصی برای از شیر گرفتن وجود ندارد و کاملا به نیاز مادر و نوزاد بستگی دارد. اگر در این موضوع دچار سردرگمی شده اید، می توانید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهد.

افسانه 11: اگر بیمار هستید، نباید به نوزاد خود شیر بدهید

واقعیت: یکی دیگر از تصورات غلط در مورد شیردهی این است که اگر بیمار هستید نباید شیر بدهید. بسته به نوع بیماری، مادران معمولاً می توانند در طول بیماری به شیردهی ادامه دهند. شما باید مطمئن شوید که درمان مناسب را دریافت کرده اید، خوب استراحت کنید، غذای مغذی بخورید و آب فراوان بنوشید. در بسیاری از موارد، آنتی‌بادی‌هایی که بدن شما برای درمان بیماری شما می‌سازد، به کودک شما منتقل می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن او کمک می‌کند.

اخرین حرف

شیردهی یک تجربه عمیقا شخصی و فردی برای هر مادر و کودک است. درک حقایق و آگاهی از باورهای غلط در مورد شیردهی می تواند به مادران اجازه دهد تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند. به عنوان مادری که برای اولین بار شیر می دهد، شما حق دارید در مورد اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی نیست سردرگم شوید. اگر نگرانی یا سوالی در مورد شیردهی دارید، بهتر است با پزشک یا مشاور شیردهی خود صحبت کنید. در نهایت سلامت و تندرستی مادر و نوزاد در اولویت قرار دارد و جستجوی راهنمایی های متخصص می تواند آرامش و نشاط را به این سفر پر فراز و نشیب برساند.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما