جزئیات یارانه شیرخشک در محصول نهایی

تیتر20- محمدمهدی برادرون با بیان اینکه تولید، واردات و توزیع شیرخشک طی توافقی در دولت قبل به وزارت بهداشت واگذار شد، گفت: اما در صورت نیاز وزارت بهداشت با وزارت بهداشت همکاری خواهد کرد. به عنوان مثال هفته گذشته وزارت بهداشت تایید کرد که تحویل شیرخشک در کشور ممنوع است مگر از طریق شبکه رسمی مورد تایید سازمان غذا و دارو.

همچنین این موضوع مورد توجه مدیرکل سازمان های مختلف امنیتی منطقه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ها به ویژه در مناطق مرزی که الگوهای حمل و نقل شیر خشک خارج از شبکه مصوب رسمی مشاهده شده است، قرار گرفته است. وزارت بهداشت و این مناطق جزو اولویت هاست مبارزه در قالب توزیع خارج از شبکه رسمی و قاچاق.

وی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم به عده ای کمک کند تا محصولات مورد نیاز کودکان را برای سود بیشتر به شبکه غیررسمی نبرند و جوسازی و قاچاق عکس صورت نگیرد و گفت: پیشنهاد ویژه ای هم داده ایم. از وزیر صلح یارانه شیرخشک به محصول نهایی و در قالب کاتالوگ الکترونیکی به مصرف کننده نهایی تخصیص داده می شود و این پیشنهاد به شورای دولت ابلاغ شده است. اما تا زمانی که روال فعلی ادامه دارد، باید کنترل ها تقویت شود تا شیرخشک فقط در داروخانه های رسمی و شبکه فروش رسمی مورد تایید وزارت بهداشت به فروش برسد.

همچنین به گفته قائم مقام وزیر صامت، طرح دیگری برای انطباق سامانه های خاص مرتبط با وزارت بهداشت و سامانه جامع تجارت در حال اجرا است که به شفافیت در زنجیره توزیع کمک می کند و کمتر شاهد این تغییرات در بازار خواهیم بود. .

برادران همچنین گفتند: آمار دقیقی از میزان قاچاق معکوس شیر خشک در کشور وجود ندارد، اما می توان پیش بینی کرد که مردم محصولی را که قیمت آن کمتر از بازار جهانی است را از کشور خارج کنند. حتی ممکن است بتوان از این نوع فرآورده از جمله شیر خشک برای تولید سایر کالاهای داخل کشور استفاده کرد و به عبارت دقیق تر، سایر محصولات غذایی را به جای در دسترس بودن برای کودکان، از شیر خشک تهیه کرد.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو از 30 مهرماه فقط کد ملی و تاریخ تولد قابل فروش است که شامل کلیه شیر خشک های غذای کودک از جمله معمولی می باشد. به گفته زود زود، رئیس انجمن تولیدکنندگان پودر بچه، قیمت شیرخشک تحریم شده و قیمت آن پایین نگه داشته شده است، بنابراین امکان صادرات این محصول از کشور و یا مصرف در داخل کشور فراهم شده است. مازاد، یا وارد صنایع دیگر شود و به دست مصرف کننده بیفتد، این اتفاق نمی افتد.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون شرکت های تولید کننده شیرخشک به درستی مورد ارزیابی قرار نگرفته اند و این امر موجب کاهش منابع تولید این شرکت ها شده و به دلیل متعادل نبودن عرضه و تقاضا، کمبود وجود دارد. در بازار.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما