عواملی که می تواند نفت 100 دلاری را تعیین کند

عنوان 20- هیشم الغیس دبیر کل اوپک در حاشیه کنفرانس نفت و گاز ابوظبی (ADIPEC) به سی ان ان گفت: عدم سرمایه گذاری در صنعت نفت تهدیدی برای امنیت انرژی جهان است و می تواند قیمت نفت خام را به بالاترین سطح برساند. حداکثر. 100 دلار در هر بشکه.

وی افزود: از هم اکنون تا سال 2045 برای جلوگیری از جهش قیمت انرژی، حداقل 12 تریلیون دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت در سراسر جهان مورد نیاز است.

دبیرکل اوپک هشدار داد که سرمایه گذاری کم در بخش نفت خطرناک است.

الغیس گفت: با سرمایه گذاری اندک واقعا امنیت انرژی را به خطر می اندازیم، بدون این میزان سرمایه گذاری احتمال جدی افزایش قیمت ها و تغییرات با افزایش تقاضا وجود دارد.

نفت برنت اکنون 29 درصد نسبت به پایین‌ترین حد خود در اواسط ژوئن افزایش یافته و در هفته گذشته به بشکه‌ای 97 دلار معامله شد که بالاترین سطح از نوامبر تا کنون است که عمدتاً به دلیل تمدید کاهش اختیاری عرضه توسط عربستان سعودی و روسیه است.

الغیس در پاسخ به این سوال که آیا نفت به 100 دلار در هر بشکه می رسد، گفت: اوپک قیمت ها را پیش بینی نکرده است اما همانطور که برخی تحلیلگران گفته اند عواملی که ممکن است این رقم را تعیین کند مدتی است وجود داشته و همچنان وجود دارد. بله، کاهش سرمایه گذاری در نفت یکی از مهم ترین عوامل است.

وی افزود: معتقدم ادامه سرمایه گذاری در نفت امری حیاتی است و دنیا باید آن را به درستی انجام دهد. با سرمایه گذاری اندک، ما واقعاً امنیت انرژی را به خطر می اندازیم.

دبیرکل اوپک گفت: جمعیت و رشد اقتصادی به این معناست که هیچ راهی بر روی زمین وجود ندارد که نیازهای انرژی آینده جهان به تنهایی از طریق انرژی های تجدیدپذیر یا با تکیه بر هیدروژن به عنوان منبع انرژی تامین شود.

الغیس گفت: ما باید مطمئن شویم که جهان به اندازه کافی منابع انرژی پایدار، مقرون به صرفه و قابل اعتماد دارد.

در همین حال، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی، بار دیگر در Edpic ادعا کرد که تقاضای جهانی برای نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ احتمالا تا سال 2030 به اوج خود خواهد رسید.

آژانس بین المللی انرژی همچنین خواستار توقف فوری هزینه های پروژه های جدید نفت و گاز شده است.

بیرول هفته گذشته به خبرنگاران گفت که با وجود گسترش گسترده انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان، محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه یک مسئولیت بزرگ باقی مانده است.

طبق پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی، دستیابی به این هدف نیازمند کاهش ۲۵ درصدی تقاضای جهانی برای سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطوح فعلی است.

الغیس گفت: با توجه به اینکه مصرف سوخت فسیلی به عنوان نسبتی از تقاضای جهانی انرژی طی 30 سال اخیر به سختی کاهش یافته است، دستیابی به این هدف کاهش یک چالش تاریخی خواهد بود./ایلنا.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما