نباید به مردم گفت مشکلات را تحمل کنید پس در این شهر چه می کنید؟!


آفتاب نیوز :

حبیب الله شعبانی متقی در خطبه های نماز جمعه خود، سیاسیون و متولیان امور عمومی را به تقوای الهی خواند و گفت: قرآن کریم می فرماید اگر تقوای الهی را رعایت کنید به شما قدرت می دهیم. مسئول یا مسئول در هر سطحی اگر تقوای الهی را رعایت کند به درستی تشخیص می دهد که چه کار خدمت است و چه کار خدمت نیست. تصدیق برخی رفتارها یک خدمت است.

وی به اهمیت صحنه سیاسی اشاره کرد و تصریح کرد: صحنه سیاسی صحنه ای است که عده ای مردم را فریب می دهند، عده ای به دنبال منافع خود هستند و اگر انسان قدرت تقوا داشته باشد وعده الهی است که حق را می داند. . . در سیره، رهبری و تاریخ سیاسی امام، قدرت درک قدرت فقیه را در برخی عرصه های اجتماعی و برخی فتنه ها می توان دید. این محصول تقوا است. اگر امام محترم مصلحت برخی جریانات سیاسی را به درستی درک کردند، در حالی که اطرافیان توجهی نکردند، مربوط به تقوای بالاست.

امام جمعه در زمان همدان با اشاره به سیره امام صادق(ع) فرمودند: سه چیز است که مردم به آن نیاز دارند و برای زندگی اجتماعی آنها لازم است و مؤمنان و متولیان امر باید این سه چیز را ایجاد کنند: اول. امنیت، بعد عدالت و رشد اقتصادی است. این نیاز همه اهل ایمان است. چنان که امام علی (ره) بدترین جامعه را جامعه ای می داند که در آن امنیت نباشد. الحمدلله امروز می بینید که در نظام اسلامی امنیت حاصل شده و در سطح بسیار بالایی وجود دارد. اما این امنیت از کجا آمده است؟

شعبانی ضمن تبریک و تشکر از زحمات نیروی انتظامی گفت: امروز امنیت در جامعه داریم که با وجود تمام تلاش های دشمن برای برهم زدن سیستم های مختلف امنیتی جامعه ما محقق شده است. حضور و نفوذ فرجه و فرماندهی نظامی باعث ایجاد آرامش و آرامش در جامعه و حفظ محرمانه بودن قانون می شود. هر کس بخواهد با هر وسیله ای نیروهای نظامی را تضعیف کند و آبروی فرماندهی پلیس را از بین ببرد، به نظم عمومی جامعه خیانت کرده است. هر کسی که اقتدار را زیر پا بگذارد در نقض هنجارها و نافرمانی مدنی نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به نظم و رعایت هنجارها دارد، بیان کرد: افراد جامعه سلیقه های متفاوتی دارند و افرادی هستند که برخی قوانین را قبول ندارند. غیرممکن است که همه افراد جامعه از قانونی که آن را قبول ندارند سرپیچی کنند.

شعبانی با اشاره به شعارهایی که در این هفته مطرح شد، گفت: موضوع شهروند قانونگذار است. آگاهی مردم از قانون به آنها کمک می کند تا از حقوق خود دفاع کنند. برخی از حقوق برای عموم مردم مشترک است و هر چه بیشتر از قانون آگاهی داشته باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و حقوق خود را مطالبه کنیم.

وی در خطاب به مسئولین تصریح کرد: افرادی که در کشور اسلامی مسئولیت دارند باید به وظایف شرعی خود نیز توجه داشته باشند. گاهی اوقات مردم احساس می کنند که برخی مسئول هستند، اما هنوز تکلیف قانونی خود را نمی دانند. آیا ممکن است فردی مدیر شود اما جایگاه قانونی خود را تشخیص ندهد؟ مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

وی در این زمینه به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: در حکومت اسلامی هیچ مسئولی نباید بگوید من افسرم و مرا عذر خواهی کرد. قانون برای اجرای عدالت در جامعه است. قانون برای تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه نوشته شده است، اما قانون به تنهایی نمی تواند عدالت را تامین کند. عدالت را نمی توان تنها بر اساس قانون برقرار کرد. اگر مسئولی را در جایی قرار دهند; مشکلات مردم باید با کمک قانون حل شود و اگر در جایی منافع مردم در خطر است، قانون اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مردم ما در این شهر سال ها مشکل دارند، معنایی ندارد، گفت: مدیر مورد اعتماد می گوید کار غیر قانونی است! خب کار قانونی رو انجام بده میگن کار حقوقی پول میخواد پس تو این شهر چیکار میکنی؟! مشکلات مردم باید حل شود. کلمه ای که بعضی وقت ها مطرح می کنند چیست؟

وی با اشاره به اینکه هیچکس نباید خواستار بی قانونی شود، خاطرنشان کرد: همه باید برای حفظ نظم عمومی قانون را رعایت کنیم. اما به مردم نگویید که راه حل غیرقانونی است و راه قانونی درستی نداریم، پس مشکل را تحمل کنید. در حکومت اسلامی، حل مشکلات مردم را بر عهده داشتند.

امام جمعه همدان مشکل ناکارآمدی مسئولان را اینگونه تشریح کرد: ناکارآمدی کاری نیست که مسئولان انجام می دهند. کسانی که اختلاس می کنند بداخلاقی هستند. مسئولی که بهانه می گیرد و مشکل مردم را حل نمی کند بی تاثیر است. مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و طبق قانون کار کنند.

شعبانی با اشاره به نظام آموزشی گفت: دو هفته پیش به دبیر عزیزم گفتم و استاندار پیگیر موضوع آموزش و پرورش بود. گاهی احساس می شود که عده ای متوجه نظام آموزشی و آینده بچه های منطقه نیستند. آینده دانش آموزان عزیز و مشکلات در حوزه آموزشی ایجاب می کند که وزارت آموزش و پرورش بدون توجه به مسائل سیاسی در اسرع وقت یک نفر متخصص و متخصص را استخدام کند. مسئله دانش آموزان موضوع مهمی است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اختتامیه کنگره هستیم ابراز قدردانی کرد: اتفاقات مبارک و خاطره انگیزی در منطقه رخ داد. از والدین گرامی و دوستداران آموزش و پرورش تقاضا داریم در نمایشگاه کتاب که در محل نمایشگاه منطقه ای برگزار می شود شرکت کنید و 7 هزار عنوان کتاب در آن به نمایش گذاشته می شود. دانش بالای دوران دفاع مقدس باید به نسل حاضر منتقل شود و این فرصت خوبی است.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما