ادویه ای که از حملات قلبی جلوگیری می کند


آفتاب نیوز :

قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن به حساب می آید که باید آن را سالم نگه دارید، البته مراقب آن باشید. خیلی آسان نیست.

بسیاری از عوامل خطر، از جمله فشار خون بالا و کم تحرکی در طول روز، همگی می توانند علت حمله قلبی باشند که هر 40 ثانیه در کشورهای بزرگ رخ می دهد. برای یک نفر اتفاق می افتد.

حدود 30 درصد از این افراد که دچار حمله قلبی یا سکته می شوند می میرند. 50 درصد آنها زنده می مانند زیرا زودتر به بیمارستان می رسند، اما در نهایت قلبشان از کار می افتد. اما خوشبختانه نوعی غذا وجود دارد که می توان از آن برای جلوگیری از خطر مرگ ناشی از سکته قلبی استفاده کرد که در این قسمت در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

فلفل قرمز، داروی ضد سکته مغزی

خوردن فلفل چیلی یا فلفل قرمز تا 4 بار در هفته خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهد.

مطالعه ای در سال 2019 در ایتالیا انجام شد و تأثیر فلفل چیلی یا فلفل تند را بر خطر مرگ ناشی از حمله قلبی بررسی کرد. محققان 22800 شرکت کننده را در این مطالعه شرکت کردند، سبک زندگی آنها را بررسی کردند و دریافتند که مصرف این فلفل ها تا چهار بار در هفته می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

این فلفل خطر مرگ ناشی از هرگونه سکته را کاهش می دهد. محققان هنوز به دنبال فواید غذاهای مختلف برای جلوگیری از حملات قلبی هستند، اما دریافتند که اگر این فلفل ها را حتی یک بار در هفته یا بیشتر بخورید، خطر مرگ بر اثر هر نوع سکته مغزی کاهش می یابد.

البته هنوز نفهمیده اند که چرا تاثیر مثبت این فلفل رخ می دهد، اما مطمئن هستند که تا حدودی از سکته و خطر مرگ جلوگیری می کند.

اثر مثبت فلفل تند برای جلوگیری از مرگ ناشی از سکته مغزی. صرف نظر از غذای سالم.

ممکن است مجبور نباشید کل رژیم غذایی خود را تغییر دهید، اما خوردن فلفل قرمز حداقل 4 بار در هفته می تواند موثر باشد. بنابراین لازم نیست رژیم دیگری داشته باشید. برای سلامتی بهتر و خطر کمتر، غذایی را که می خورید در فلفل تند خیس کنید.

هشدار برخی پزشکان؛ فلفل قرمز به تنهایی کافی نیست

به گزارش سایت «نمناک»، البته برخی پزشکان نسبت به استفاده از فلفل تند و غذاهای ناسالم هشدار داده اند.

برخی از کارشناسان معتقدند که فقط باید فلفل تند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا معتقدند فلفل قرمز فواید زیادی دارد و رعایت رژیم غذایی مهم نیست، اما برخی دیگر معتقدند اگر از فلفل چیلی یا فلفل تند استفاده می کنید اما رژیم خود را تغییر می دهید. اگر این کار را نکنید، نتیجه ای نخواهید گرفت، بنابراین باید از غذاهای تازه و ارگانیک، سبزیجات و میوه ها همراه با فلفل تند استفاده کنید.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما