عواقب کمبود کار در کشاورزی مردم را در دراز مدت در کلان شهرها تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری آرانیوز، محمدجوادی عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی در خصوص اقدامات وزارت نیرو در خصوص استفاده از منابع آبی غیراستاندارد دشت های مرکزی و شرقی این کشور. به دلیل محدودیت آب: به دلیل خشکسالی مداوم، مشکلاتی پیش خواهد آمد و اگر به فکر مدیریت مصرف آب باشیم، قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در برنامه پنجم و ششم آمده است که وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی باید به رسالت خود در بحث استفاده بهینه و بهینه از آب عمل کنند اما در برخی موارد نقش خود را به خوبی انجام نداده اند و این امر منجر به مشکلاتی شده است. و با مشکل مواجه هستیم

نماینده مردم داروب و زرین دشت در مجلس گفت: در بحث آب اعلام کردیم که از امکاناتی مانند آبیاری زیرزمینی، آبیاری نوین و … به منظور تولید و ذخیره منابع زیرزمینی استفاده شود.

عسگری تصریح کرد: در بودجه سال 1402 دولت را موظف کردیم که تمام درآمدهای سازمان جنگل ها و مراتع را برای طرح های آبخیزداری تامین کند، اما خوب عمل نکردند و گاهی اوقات عدم موفقیت منجر به مشکلاتی می شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: در برنامه هفتم آنچه از سوی دولت رسید ناقص بود و اکنون آن را تکمیل کرده ایم و معتقدیم اگرچه بخش کشاورزی نیاز به پول دارد، اما باید این کار را انجام دهد. اجرا شود زیرا اگر بخواهیم به کشاورزی پایدار برسیم و امنیت غذایی ما به خطر نیفتد و مشکلات ما در بخش کشاورزی حل شود باید اجرا شود و دولت کمک کند و هزینه ها را بپذیرد تا کشاورزی ما رشد و توسعه پیدا کند. روند مطلوب، زیرا هر چه کمتر انجام شود، تأثیر آن بر مردم در آینده بیشتر خواهد بود.

وی گفت: خاک های زیرزمینی مانند اسفنج است و با کشیدن آب، خاک خم می شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما این است که جزو اولین کشورهایی هستیم که غرق شدگی در کشورمان در حال افزایش است. کلانشهرهایی مانند اصفهان، شیراز و حتی تهران که از چاه های آنها استفاده می شود، نگران آینده خواهند بود.

عسگری افزود: فرونشست یک سانتی متری ساختمان، راه آهن، فرودگاه و… را با مشکل مواجه می کند ضمن اینکه به آب های زیرزمینی آسیب وارد می کند و دیگر آب وارد این مخازن نمی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: اگر بافت اسفنجی آب های زیرزمینی از بین برود، با هیچ علمی قابل احیا و احیا نیست، بنابراین باید مدیریت و برنامه ریزی زیادی انجام شود تا جلوگیری از انفجار. این اتفاقات می افتد

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما