وزارت اقتصاد وظیفه حذف واسطه ها در فرآیند تولید مسکن را بر عهده دارد

عنوان 20- «روحلو اکبری» در خصوص موضع وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد ساز و کار برای دسترسی آسان سازندگان طرح نهضت ملی مسکن به سیمان و فولاد اظهار داشت: با توجه به اینکه فولاد و سیمان ساخت و ساز اصلی است. مصالح لازم برای ساخت و ساز مسکن که حدود 40 درصد قیمت ساخت مسکن برای طبقات پشتیبان است. افزایش تولید و ساخت نهضت مسکن ملی (مسکن عمومی) برای اقشار متوسط ​​و کم درآمد.

وی افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن مردم و حرکت به سمت کاهش قیمت مسکن قیمت زمین سازندگان را به صفر رسانده اند که رئیس جمهور تاکید دارد و زمین موجود است. برای این طرح برای 99 سال.

وی با ذکر اینکه وزارت راه و شهرسازی با واگذاری حدود 50 هزار هکتار زمین به این بخش، قیمت زمین را به صفر رساند، تصریح کرد: علاوه بر این گزینه، مولفه های دیگری نیز ضروری است. هزینه مسکن مانند هزینه پروانه ها و حقوق و تکالیف قانونی و هزینه های مدیریت ساخت و مصالح ساختمانی نیز باید پیگیری شود که در نهایت منجر به کاهش هزینه مسکن برای طبقات پشتیبان خواهد شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ایجاد شفافیت در کل زنجیره تولید مسکن تاکید کرد و گفت: برای تحقق هدف دولت در تولید مسکن باید از معدن تا چرخه مسکن شفافیت و کارآمدی ایجاد شود. بنابراین فرمولی که بر اساس آن قیمت پایه ساخت مسکن تعیین می شود باید شفاف و موثر باشد.

حذف واسطه ها در زنجیره تولید مسکن مهم است

اکبری یادآور شد: ماده 13 قانون «جهش تولید مسکن» وظایفی را برای وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت حراست و وزارت راه و شهرسازی تعریف کرده است که ریسک ساخت و ساز مسکن را پوشش می دهد. واسطه ها و ایجاد بستری برای خرید مستقیم مصالح ساختمانی توسط تولیدکنندگان انبوه و کوچک.

وی افزود: در چند سال اخیر همزمان با وجود حباب در بازار مصالح ساختمانی، نوسانات قیمتی بر بازار حاکم شد و عمده مشکلات بین مردم و سازندگان (عمومی و خرده فروشی) ناشی از آن بود. . عدم انجام تعهدات قراردادی که موجب گلایه مردم از سازندگان و تمدید مهلت پروژه و تنظیم قیمت، بی ثباتی سرمایه گذاری و نارضایتی دولت در این پروژه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مصالح ساختمانی حدود 40 درصد هزینه مسکن در مسکن یارانه ای را تشکیل می دهد و در این بخش در سال های اجرای طرح بیش از 60 درصد افزایش قیمت به ثبت رسیده است. برای پوشش هزینه های ساخت مسکن ضروری است. ریسک‌پذیری ساخت و ساز مسکن از طریق بیمه وزارت اقتصاد و دارایی باید براساس ماده 13 قانون «تولید مسکن» که تقریباً دو سال پس از ابلاغ طرح انجام نشده است، ارزیابی ریسک مصالح ساختمانی را ارائه کند. . سازوکارهای فعلی بورس کالا این وظیفه را انجام نمی دهد و بسیاری از سازندگان معتبر و با تجربه به دلیل این مخاطرات تمایلی به مشارکت در پروژه مسکن کمکی ندارند.

به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، هم اکنون بورس کالا با ایجاد واسطه برای عرضه محصولاتی مانند فولاد و سیمان به ویژه سبد فروش فولاد، امکان خرید این حجم و انواع مختلف را فراهم کرده است. از محصولات فولادی این محصول برای تولید کنندگان کاربردی و مقرون به صرفه نیست که لازم است.

اکبری تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف ماده 13 قانون افزایش تولید مسکن این است که وزارت اقتصاد و دارایی زمینه خرید مصالح ساختمانی برای سازندگان (انبوه سازان و خرده سازان) را ایجاد کند. آنها باید در همکاری ما به این هدف برسند.

وی تصریح کرد: اقدامات پیش بینی شده در قانون برای جهش تولید مسکن کاهش قیمت تمام شده مسکن است که وزارت راه و شهرسازی به طور جدی پیگیر آن است.

اکبری تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نظارت بر پرداخت های بیمه، مالیات و ساخت و ساز و کاهش حقوق و تعرفه های قانونی در این بخش و کاهش هزینه های مدیریت ساخت را از طریق فناوری های نوین و مصالح جدید در اولویت قرار داده است. ، سازوکارها و استانداردها برخی از این موارد ایجاد و اجرا شده است و در حال رایزنی با سایر نهادهای نگهبانی برای اجرای این مهم هستیم.

معاون ویژه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای تحقق هدف تولید 4 میلیون واحد مسکونی و واگذاری آن به مردم باید چرخه معدن تا مسکن مدیریت شود تا قیمت نهایی به نفع مردم باشد. مردم و متقاضیان جامعه هدف طرح های حمایتی مسکن و ما بر این موضع تاکید داریم. .

اکبری گفت: یکی از وظایف کاهش قیمت، دسترسی آسان و مستقیم سازنده به مصالح است. این وزارتخانه خواستار اصلاح جدی نظام تامین مالی در مقابل سازوکارهای موجود بورس است که رقابتی را بین معامله گران و دلالان به نام کشف قیمت و در نتیجه ناکارآمدی و ناکارآمدی و تضاد منافع ایجاد کرده است. منافع مردم و منافع اجتماعی ما کشور را می خواهیم

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما