پاسخ تئاترشهر به پایان اول نمایش مازیار لرستونی


آفتاب نیوز :

پایان زودهنگام این نمایش که با استقبال خوب مردم مواجه شد باعث نگرانی شد. مازیار لرستانی در صفحه اینستاگرام خود به این اتفاق واکنش نشان داد و از آن گلایه کرد. در ادامه این اظهارات محمد جوادی طاهری سرپرست تئاتر شهر در گفتگو با جامعه این مجموعه ضمن توصیه به علاقه مندان به گذراندن مراحل قانونی نمایش و رعایت حقوق یکدیگر به توضیح حادثه اجرای مازیار لرستانی. او توضیح داد که این نمایش دیرتر از موعد مقرر روی صحنه آمد و بعد از موعد مقرر به اجرا ادامه داد.

طاهری در این گفت و گو با بیان اینکه اجرای نمایش بدون طرح در این مجموعه غیرممکن است، گفت: طبق آیین نامه با انتشار فراخوان سالانه، طاهری از هنرمندانی که متقاضی اجرا در این مجموعه هستند دعوت می کند تا آثار مورد نظر خود را ارسال کنند. آثار. به همراه فرم درخواست اجرا، مهلت مشخصی به دبیرخانه مجموعه تئاترشهر ارائه شود و از آنجایی که تعداد درخواست های اجرا همیشه چندین برابر ظرفیت مجموعه است، این درخواست ها باید کارشناسی و تعداد آنها باشد. توسط متخصصان، مدیران انتخاب شوند و اساتید بر اساس اولویت های اعلام شده اجرا کنند. این کار قبلا انجام شده است.

طاهری در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است کلیه متقاضیان به روند شرکت در فراخوان احترام بگذارند، ادامه داد: وی بیان کرد: روند ارسال و شرکت در فراخوان می تواند الگوی خوبی برای پیگیری باشد تا حق هنرمندان به ویژه جوانان ضایع نشود. اما گاهی متأسفانه می بینیم که هنرمندان عزیز با اشاره به سال ها اجراهایی را اجرا کرده اند. آنها می خواهند از فرآیند مشارکت در فراخوان حذف شوند و می خواهند درخواست آنها خارج از این چارچوب بررسی شود.

رئیس هیئت مدیره تئاتر در ادامه به لزوم تامین بودجه برای تولید این مجموعه اشاره کرد و افزود: من معتقدم تئاترشهر باید به یک شرکت تبدیل شود و نقش راه اندازی کار تئاتر را داشته باشد نه راه اندازی آن، بلکه با در نظر گرفتن تماشاخانه. بودجه کم و بسیاری از تئاترها. محدودیت ها، در حال حاضر امکان پذیر نیست. مگر اینکه مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی جداگانه برای ساخت و ارائه نمایش برای تئاتر شهر اختصاص ندهند.

طاهری در پایان از بازیگرانی که پس از طی مراحل دعوت در برنامه حضور داشتند خواست تا در زمان مقرر روی صحنه اجرا کنند و توضیح داد: من یکی از بازیگرانی هستم که بعد از آن در جدول قرار می گیرم. از آنها می خواهم که در زمان تعیین شده و توافق شده نمایش خود را روی صحنه ببرند زیرا هر تغییری برای نمایش های بعدی مشکل و مشکل ایجاد می کند. مانند نمایش اخیر مازیار لرستانی که در اولین طرح قرار بود 30 مرداد روی صحنه برود اما با تاخیر در ارسال نمایشنامه به دفتر شورای کنترل و ارزشیابی و تایید کیفی در اولین بازبینی مواجه شد. که آنها را ملزم به انجام اصلاحات کرد و همچنین تأخیر خودشان در آغاز تظاهرات باعث انحراف آنها از نکات تفاهم نامه امضا شد. اگرچه قرار بود اجرای مازیار لرستانی در تاریخ 13 مهرماه (از 9 مرداد تا 13 مهرماه) به پایان برسد، اما با همکاری گروه این اجرا تا 23 مهر تمدید شد، اما با توجه به تعهد سالن به اجرای دیگری این امکان فراهم شد. تمدید آن دوباره نمایشی وجود نداشت. مدارک مربوط به امضای تفاهم نامه و تاریخ اجرای توافق شده موجود است.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما