چند نکته برای تسکین سردرد


آفتاب نیوز :

سردرد می تواند شدید یا یک درد مبهم باشد که چند روز طول بکشد. با این حال، به غیر از مصرف مسکن و مسکن، می‌توانید چند قدم ساده برای تسکین این درد آزاردهنده بردارید.

در زیر برخی از این روش ها را با گزیده هایی از وب سایت مایو کلینیک مورد بحث قرار خواهیم داد.

* به طور منظم تمرین کن.

ورزش بهترین تغییر سبک زندگی برای کاهش قابل توجه شدت سردرد است. فعالیت بدنی یک تسکین دهنده استرس طبیعی است که تنش را که می تواند باعث سردرد شود را کاهش می دهد و اندورفین را آزاد می کند. اندورفین سیگنال های درد به مغز را مسدود می کند. پنج روز در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​انجام دهید.

* کافئین را محدود کنید.

برخی از داروهای سردرد حاوی کافئین هستند. مقدار کمی کافئین می تواند از سردرد جلوگیری کند. با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث سردرد شود. این داروها فشار خون را بیش از حد افزایش می دهند و می توانند باعث سردرد شوند. به طور کلی، تا 400 میلی گرم کافئین در روز برای اکثر بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود. نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند به‌خصوص سرشار از کافئین باشند، بنابراین مصرف خود را به دقت کنترل کنید.

* رژیم غذایی سالم داشته باشید.

برخی از افراد مبتلا به سردردهای مزمن یا میگرن با تغییر رژیم غذایی خود برای حذف برخی غذاها تسکین یافته اند. برای برخی، برخی غذاها می توانند باعث سردرد شوند و برای برخی دیگر، برخی مواد شیمیایی موجود در غذا، محرک هایی هستند که آستانه سردرد را افزایش می دهند. برخی از غذاهای رایج برای کاهش سردرد عبارتند از غذاهای بسیار فرآوری شده، کافئین، شکلات، گوشت های فرآوری شده با نیترات بالا، غذاهای پر قند و گلوتن. علاوه بر این، مولتی ویتامین ها و مکمل های روزانه حاوی ریبوفلاوین و منیزیم نیز می توانند به کاهش شدت سردرد کمک کنند.

* به اندازه کافی خوابیدن.

از خواب خیلی کم یا زیاد خودداری کنید زیرا می تواند باعث میگرن شود. کمبود خواب می تواند باعث ترشح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول شود. اگر خروپف می کنید، با پزشک خود در مورد راه های درمان آپنه خواب صحبت کنید، زیرا آپنه خواب درمان نشده می تواند منجر به فشار خون بالا، افزایش سردرد و حتی خطر سکته شود.

* تا حد امکان از استرس دوری کنید.

سردرد در هنگام استرس شایع تر است. استرس یکی از علل شایع سردرد و میگرن است. همچنین می تواند باعث ایجاد یا تشدید انواع دیگر سردردها شود. تکنیک های آرام سازی می توانند علائم استرس از جمله سردرد را کاهش دهند. وقت گذاشتن برای فعالیت های لذت بخش مانند گوش دادن به موسیقی، ورزش و مطالعه می تواند کمک کننده باشد. همچنین، حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز باشد، برای تمرین آرامش از طریق مدیتیشن، یوگا و غیره وقت بگذارید. بیشتر سردردها جای نگرانی ندارند. اما اگر سردرد چند بار در هفته رخ می دهد، ناتوان کننده است، بیش از یک روز طول می کشد یا در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند، به پزشک مراجعه کنید.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما