پیام تسلیت سینما و تئاتر برای آتیلا پسیانی


آفتاب نیوز :

پس از اعلام خبر درگذشت آتیلا پسیانی که دیروز 23 مهرماه در فرانسه درگذشت، علاوه بر هنرمندانی که در فضای مجازی به درگذشت این هنرمند واکنش نشان دادند، پیام های رسمی تسلیت نیز پخش شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاجیکستان متن پیام محمدمهدی اسماعیلی را به شرح زیر منتشر کرده است.

«من خدا هستم و به سوی او باز می‌گردیم

متاسفانه خانواده سینما و تئاتر شریف بار دیگر در سوگ استاد آتیلا پسیانی هنرمند نسل بزرگ این صنعت عزادار شدند. بازیگری که سال هاست علاوه بر توانایی های برجسته اش در عرصه سینما و تئاتر، بازیگران مستعدی را به عنوان معلمی دلسوز و نمونه برای سینمای ایران تربیت کرده است.

این هنرمند و هنرمند برجسته فرهنگی با ایفای نقش های مختلف در تئاتر، تلویزیون و سینما اثری ماندگار در دفتر هنری زرین بر جای گذاشت و بخشی از خاطرات فراموش نشدنی ما را در سینما رقم زد.

درگذشت نابهنگام این سینماگر برجسته را به خانواده ایشان، اهالی هنر و اهالی سینما و همه هموطنان تسلیت می گویم. بازماندگان محترم

***

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین با انتشار پیام تسلیتی از درگذشت بازیگر سرشناس سینما و تئاتر کشور خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن پیام محمد خزایی به شرح زیر است:

«همه از اوست و به سوی او باز می گردیم

سینمای ایران یکی از مشهورترین ستاره های خود را از دست داد. استاد آتیلا پسیانی سرانجام قفس باریک و دردناک جسم خاکی را شکست و پر از جاودانگی و جاودانگی شد. او یکی از برجسته ترین بازیگران سینمای ایران، سپهری ایران بود که در بیش از چندین دهه هنر درخشان توانست در بسیاری از آثار بزرگ به ایفای نقش بپردازد. زنده یاد پسیانی یکی از ارکان خاطره مردم جامعه ما بود.

او تصویری واضح و منحصر به فرد از هنرمندی وفادار، دلسوز و آگاه بود که در هر اثری سعی در ارتقای کیفیت حضور خود داشت. ضعف برخی نقش ها به بزرگی بازیگرانی بستگی دارد که آن ها را بازی کرده اند. زنده یاد پسیانی نمونه واقعی چنین هنرمندی بود.

فقدان آتیلا پسیانی برای جامعه هنری کشورمان و خانواده عزیز، دوستان و شاگردانش سنگین و دردناک است. امیدوارم خداوند متعال هنرمند بزرگ ما را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و به همه عزیزان در این ضایعه صبر و بردباری عنایت فرماید.

***

انجمن تهیه کنندگان مستقل فیلم ایران درگذشت آتیلا پسیانی را تسلیت گفت.

متن پیام انجمن تولیدکنندگان مستقل به شرح زیر است:

«انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران یکی از چهره های موثر در عرصه هنری سینمای ایران است.

آتیلا پسیانی کارگردان سبک تئاتر، بازیگر توانمند تئاتر، سینما و تلویزیون، بازیگر، معلم و مربی نسل های مختلف بازیگری درگذشت.

آثار و بازی های درخشان آتیلا پسیانی برای همیشه باقی مانده است. آتیلا در فعالیت های صنفی خانه سینما فعال بود و از اعضای هیات مدیره بود.

این مصیبت وارده را به خانواده محترم سینما، همسر بازیگرشان سرکار خانم فتیمه نقوی و فرزندان هنرمندشان خانم ستاره پسیانی و خسرو پسیانی تسلیت عرض نموده و برای ایشان صبر و شکیبایی آرزومندیم.

***

حمیدی نیلی – مدیر تماشاخانه ایرانشهر پس از درگذشت این هنرمند پیام زیر را منتشر کرد.

«ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

تئاتر ایران در سوگ آتیلا پسیونی هنرمند تاثیرگذار و مبتکر عرصه هنر صحنه سوگواری کرد.

خاطرات حضور او در تماشاخانه ایرانشهر فراموش نشدنی است و تمام پوسترهای آویزان شده بر دیوارهای تماشاخانه – از اجرای گروه تئاتر نمایش به سرپرستی آتیلا پسیانی – یادآور تمام لحظات زیبایی است که او برای تئاتر خلق کرده است. حضار. و علاقه مندان به تئاتر تجربی.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آتیلا پسیونی هنرمند بزرگ و سرشناس، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان و خانواده محترم تئاتر ایران صبر و اجر مسئلت دارم.

***

همچنین اجراهای روز جمعه 23 مهر در مجموعه تئاتر «شهر» همزمان با درگذشت آتیلا پسیانی به این هنرمند اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، کارگردانان 6 اجرا که شب گذشته (23 مهرماه) در مجموعه تئاترشهر و در سالن های تئاتر چاهورسو، قشکای، سیوهو و همچنین رسیتال تئاتر شهر روی صحنه رفتند. اجرا در سالن تئاتر شهرت، درباره آتیلا پسیانی و تاثیر این هنرمند بر هنر تئاتر به نمایش درآمد.

نمایش های «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیور لرستانی، «سوسمار» به کارگردانی رحمت امینی و با حضور حمید جبلی و اکبر عبدی، «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهون و صدرالدین زاهدی، «توپون های تصمیم» بهروز سرورعلیشاهی اجرا شدند. توسط «آوینون» به کارگردانی حسنی معینی و نمایش «کسی برای گوریل غمگین کاری نمی کند» به تهیه کنندگی مجید شکری و نمایش «یلدای سرد و مجلل استاد محمودی راد» نوشته غلامحسین دولت آبادی و آراز برسقیان به کارگردانی امین اکبری. ناسب در اجراهای دیشب یاد و خاطره آتیلا پسیانی را پس از اجرای خود گرامی داشتند.

آتیلا پسیانی نمایش “قهوه گجری” را برای آخرین بار در سال 1397 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهری روی صحنه برد اما پس از چند اجرا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای خود را به زمان دیگری موکول کرد. مسدود شد. . نداد

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما