ضرورت تغییر تولید خودروهای بنزینی به برقی در کشور

عنوان 20 – بر اساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته، در ایران حدود 100 میلیارد دلار انرژی پنهان از سوی دولت در بخش هایی مانند برق، بنزین و گازوئیل به مردم اعطا می شود. . ، و غیره. که عدد بسیار بزرگی است.

در این راستا بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که این یارانه ها به صورت عادلانه توزیع نمی شود و هم در حوزه برق و هم در حوزه بنزین، افراد ثروتمند و ثروتمند با توجه به امکاناتی که دارند سهم زیادی از این یارانه ها را دریافت می کنند. این یارانه انرژی پنهان به صورت عادلانه بین اقشار نیازمند و ضعیف جامعه توزیع نمی شود.

از سوی دیگر یارانه بنزین یکی از سخت ترین موضوعات در این زمینه است که برخی کارشناسان معتقدند دولت باید بخشی از این یارانه را برای توسعه و ساخت خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت های مرتبط با آن اختصاص دهد که این امر موجب شده است. بسیاری از دارایی ها در این زمینه هم از سوی وزارت ایمنی و نیرو و هم از سوی شرکت های خودروسازی اقداماتی انجام شده است و به نظر می رسد اگر نقشه راه 5 یا 10 ساله تدوین شود در نهایت تولید قابل توجهی حاصل خواهد شد. می توانید ماشین های برقی تهیه کنید.

ضرورت تغییر تولید خودروهای بنزینی به برقی در کشور در همین رابطه عباس علی آبادی وزیر امنیت با اشاره به اینکه فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که در صنعت خودروسازی خودروهای گذشته را رها کنیم و به سمت خودروهای امروزی حرکت کنیم، می گوید: برقی شدن پدیده آینده نیست. پدیده امروزی است و حیف است که از این فرصت استثنایی استفاده نکنیم چرا که در این فرصت می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، اکنون اختلاف نظر کارشناسان بر سر برقی یا نبودن خودرو نیست، بلکه بر سر مقدار ذخیره انرژی

جواد اوجی وزیر نفت در خصوص حمایت دولت از تولید و توسعه خودروهای برقی گفت: وزارت نفت به سرمایه گذارانی که خودروهای عمومی را برقی می کنند، صرفه جویی در مصرف سوخت، تحویل سوخت یا معادل قیمت سوخت را پرداخت می کند. به صورت روزانه. ، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: کار مشترک وزارتخانه های نفت و سومات و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا که شامل برقی شدن وسایل نقلیه عمومی در تهران می شود ادامه دارد و کسانی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند، وزارت نفت دریافت خواهد کرد. معادل پس انداز سوخت با قیمت فوب خلیج فارس به سرمایه گذاران وام داده می شود، این طرح با تاکسی و مینی بوس آغاز می شود و انقلابی در این صنعت ایجاد می کند و منجر به کاهش آلودگی تهران می شود.

علی ریزو زاکونی شهردار تهران درباره طرح خودروهای برقی مردمی گفت: با همکاری وزارت نفت و حراست 400 هزار موتورسیکلت برقی، 50 هزار تاکسی برقی و هزار اتوبوس برقی هدف گذاری شده است تا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. تقویت خودروهای برقی برقی‌سازی تهران تاکنون بخشی از زیرساخت‌ها در تهران ساخته شده است و توسعه زیرساخت‌ها در تهران تا پایان سال ادامه دارد و این کار بزرگ در حال تکمیل است.

این در حالی است که گروه مپنا به دلیل حمایت های دولت با سایپا و ایران خودرو نیز در تولید برخی خودروهای برقی همکاری داشته و از سوی دیگر برای اولین بار در این کشور 15 جایگاه شارژ خودرو راه اندازی شد. نصب شده در شهر تهران در شهریور ماه توسط مپنا با همکاری شهرداری تهران افتتاح شد و بر اساس اعلام شهردار تهران 74 دستگاه شارژ در این 15 ایستگاه نصب شده و 5 دستگاه شارژ نیز با همکاری گروه مپنا نصب شده است. هزار دستگاه تا پایان سال 1403 در بیش از 1700 نقطه نصب می شود.

پیشنهاد کاهش تعرفه واردات خودروهای برقیعلی آبادی وزیر صمت نیز درباره حمایت دولت از توسعه خودروهای برقی در کشور گفت: همه باید کمک کنند تا صنعت حمل و نقل در کشور تغییر کند و خودروهای سواری و تجاری از سیستم برقی استفاده کنند. شرایط فراهم شده و دولت از این موضوع حمایت می کند

علی آبادی تاکید کرد: کشور از نظر دانش و فناوری توانمند است و همه بسترها آماده ارتقای خودروهای برقی هستند و حتی بانک ها نیز در این زمینه آمادگی دارند حتی اگر 2 سال برق رایگان به مصرف کنندگان خودروهای برقی بدهیم این آی تی. همچنین برای کشور بسیار گران است.

می توان گفت مهم ترین کمکی که دولت می تواند در کوتاه مدت برای توسعه خودروهای برقی انجام دهد، کاهش عوارض واردات این خودروها است. در همین راستا وزیر صامت در ابتدای وزارت خود اعلام کرد که در دوران تصدی خود صنعت خودروسازی کشور به سمت برقی شدن پیش خواهد رفت.

این در حالی است که خودروهای برقی آلایندگی ندارند و نیازی به سوخت فسیلی ندارند. اما برقی‌سازی آن فرآیندی پرهزینه است و به زیرساخت‌های گسترده نیاز دارد. علاوه بر این خودروهای برقی گرانتر از خودروهای درون سوز هستند و به همین دلیل پیشنهاد کاهش عوارض واردات خودروهای برقی از سوی وزیر صلح ارائه شده است.

به گفته علی عبادی، کاهش درآمد دولت به دلیل کاهش مالیات واردات خودروهای برقی را می توان با صرفه جویی در مصرف سوخت جبران کرد. در عوض، افراد بیشتری به خودروهای برقی دسترسی خواهند داشت.

دولت از چه نوع سیاست تشویقی می تواند استفاده کند؟ دولت می تواند با تلفیقی از سیاست ها و حمایت ها، توسعه و تولید خودروهای برقی را در کشور طی 5 تا 10 سال به پایان برساند. در این راستا، پرداخت کمک های علمی و پژوهشی به شرکت های خودروسازی برای طراحی و تولید این خودروها توسط دولت، پرداخت یارانه به مصرف کنندگان برای خرید خودروهای برقی، ایجاد زیرساخت های کافی در شهرها برای شارژ باتری خودروها. . ، و بررسی مناطق مناسب برای استفاده از این ماشین ها در سطح شهر می تواند یکی از این حمایت ها باشد.

همچنین مکانیزمی برای بازیافت باتری‌ها وجود دارد که پس از عمر مفیدشان با مشکلات زیست‌محیطی جدی مواجه خواهند شد و همچنین تحقیقاتی در مورد تقویت خطوط انتقال برق در مراکز شارژ باتری و نحوه توزیع برق در خانه‌هایی که مشتریان خودروهای خود را در آن پارک می‌کنند، وجود دارد. تشویق بخش خصوصی یا دولتی به تولید باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروها یا سرمایه‌گذاری‌های مشترک مناسب، کاهش تعرفه واردات خودروهای الکتریکی و قطعات آن‌ها و ارائه مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان سایر خودروهای الکتریکی و قطعات. حمایت می کند که دولت باید این کار را انجام دهد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما